Hoi!
Ik had een eigen paard, een Shire, maar hij is anderhalf jaar geleden overleden. Sindsdien heb ik een paard, ook een Shire, verzorgd maar ben ik inmiddels weer zover om naar een eigen paard te gaan zoeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een koudbloed, want qua karakter past dat beter bij mij. Ik ben alleen wat onzeker over de schofthoogte. Bij een Shire hoef ik mij daar niet zo'n zorgen over te maken, zij zijn groot genoeg. Ik weet alleen niet of ik nog een Shire wil dus kijk ik ook naar andere rassen. Maar hoe groot moet een paard zijn? Wat is qua schofthoogte prettig voor het paard en voor mij? Ik ben zelf 1.78 m. Nu weet ik dat de hoogte van een paard ook afhankelijk is van zijn bouw, hoe breder het paard, hoe minder hoog hij hoeft te zijn. Wanneer ik hiernaar op internet zoek dan kom ik vooral berichten tegen over het gewicht van de ruiter en wat een paard kan dragen. Daar houd ik zeker rekening mee, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen qua hoogte van het paard/ lengte van de ruiter.
Ik heb een paard op het oog (trekpaard - een lekker bonkie) en haar schofthoogte is 1.65. Is dat voldoende? Het paard is onbeleerd waardoor ik er niet even op kan zitten om het te testen. 🙃
Ik hoor graag van jullie!
Charlotte